torsdag 18 oktober 2012

Vaccination

Idag har vi vart på BVC med pysen. 1 års kontroll och vaccination. 9950g och 79,2 cm stor är vår lilla solstråle. Vi hade begärt att två sköterskor skulle sätta sprutorna samtidigt så det skulle bli överstökat så snabbt som möjligt. Han satt i mitt knä och när han började gråta började jag också. Tur Johan är ledig idag så han kunde följa med!

Efter gick vi och fikade lite. Sebastian var värd chokladmuffins och festis!

Nu sover han middag och jag bakar chokladmuffins med marschmallows glasyr. Får se om jag lyckas!

I två dar har Sebb vart svårlagd på kvällarna och hysteriskt ledsen när vi försökt lägga ner honom i sängen. Igår var han så ledsen att han fick somna på min mage i vårt sovrum. Han har alltid sedan 3 månaders ålder somnat själv men inte under de två senaste kvällarna. Han har haft stenkoll på oss när han ska sova så vi inte lämnar rummet. Väl när han somnat har han sovit bra och hela natten. Och på morgonen som vanligt babblat och tjoat i sitt rum. Antar det är någon fas han har just nu.

I morgon kommer äntligen barnbidraget så vi kan handla!

Inga kommentarer:

Skicka en kommentar