måndag 5 augusti 2013

Måndag och v 2

Inatt började andra jobbveckan efter semestern. Usch så fort sommaren går! Inatt gick det faktiskt himla bra på jobbet. Med tanke på hur veckan slutade för min del. Mådde bara lite dåligt i slutet av passet, typ sista halvtimmen. (Får se vad proverna säger)  På förmiddagen idag efter provtagningen på Gripen tog jag mig en långpromenad runt gamla hemtrakter. Blev lite sentimental då jag längtar galet mkt tillbaka dit. Där är mitt hem, där trivs jag och där vill jag se mina barn växa upp. Så så fort ekonomin nu blir stadig igen blir det att leta hus! Tror Johan också är ganska sugen på det området? 

Hämtade Sebben på dagis idag, denna vecka är han tillbaka på Vasalunden. Förra veckan var han på Hagaborg då Vasalunden var stängt. Skönt att ha honom tillbaka på vanliga dagis. Fast helst skulle jag ha honom hemma hela sommaren. 

Har sökt föräldraledigt varje fredag under september och oktober måndag. Jag hoppas det går igenom.

Nu sitter jag och Sebb och myser i soffan till en ny Nalle Puh film jag köpt på tradera. Sebben sitter som stenad!

Nu till helgen ska Sebben och Johan åka med svärmor och Martin till Kolmården. Tyvärr kan jag inte följa med då jag jobbar söndag från 19. Kommer bli en sådan tråkig helg. Vill egentligen inte att dom ska åka (bara för att jag blir ensam) men självklart ska dom åka. Det är ju för Sebbens skull! 

Jag ser fram emot denna hösten och vintern. Vi har massor som händer. Sebben ska få en kusin här runt den 13 augusti, 17 augusti är det höstmarknad på i2 och jag tänkte Sebb ska få smaka på sockervadd för första gången. Sen på kvällen där ska vi ha kräftskiva med moster Ingela med familj och mormor och morfar. Lillerudsdagarna är ett måste i år. Sebben kommer vara som tokig med alla bondgårdsdjuren. Filipstadsmarten, spa helg med min älskade make på Selma spa när den mörka hösten kryper sig på och 30 nov - 1 dec ska jag, Sebb och Johan ev åka till Göteborg, bo på hotell och gå på julmarknad på Liseberg.

Det sista som skulle sätta pricken över i:et är nu det där mejlet...

Inga kommentarer:

Skicka en kommentar