lördag 31 augusti 2013

Storstädning och kalas

I morse klev vi upp hela familjen kl 07. Mysfrukost med färskt varmt bröd från Hannah Larssons konditori och paketöppning. Medans Sebastian sen satt i baljan och badade med alla djuren har jag och Johan städat hela lägenheten. Dammsugat, dammtorkat, städat badrummen, gjort tårta och bäddat sängarna. Vi har även hunnit rensa bort leksaker Sebastian inte längre leker med och fått upp dem på vinden. Ett lager till med vit färg har kommit på resekofferten och nu får jag sota för förmiddagens göra. Ont av foglossningen och i ryggen så passar på att pausa när Sebb sover middag. Kl 15:00 kommer gästerna och det vankas kalas för junior som i morgon redan fyller 2 år! Detta kommer bli kanon och Sebastian gillade alla nya fina saker han fick av mig och Johan. 

Igår sydde jag även lite nya kuddar till sovrummet. Hade tröttnat på de rosa av dålig kvalitet från indiska!






2 kommentarer:

  1. Vilka fina kuddar. Nu blev jag sugen på att göra detsamma. Hur gör du öppningen på kuddarna? Lämnar du ett hål du syr ihop för hand eller gör du en dragkedja?
    /Frida

    SvaraRadera
    Svar
    1. Jag gör enklast möjligt genom att lämna ett hål i en av sidorna och syr sen igen för hand. :)

      Radera