måndag 23 september 2013

Framtiden

Jag är nu i graviditetsmånad 5. Dagarna går fort, magen växer och hösten är på ingång med stora steg. Sjukskriven en månad nu 50% vilket verkligen visat sig på lönen. Denna månaden blir det inte många kronor över till annat än räkningar vilket gör mig lite stressad.

Månaderna är hårda som dom är och pengarna räcker tyvärr aldrig. Detta får mig att fundera på hur vi ska gå vidare nu? Johan söker jobb dygnet runt utan några vidare resultat vilket tar hårt på honom.

Stressen och pressen på mej som är sjukskriven 50% gör mig ofta ledsen. Tankarna snurrar i huvudet och frågorna slutar oftast i om vi kommer klara detta?

Vi bort kanske lite för dyrt. Jag har börjat leta ny lägenhet, men egentligen vill jag inte flytta vidare. Iaf inte till en annan lägenhet. Oron för hur vi ska klara kommande månader ger mig ont i magen. Ska vi tvingas flytta och bo där vi inte vill för att barnen ska vara hela, rena och mätta?

Snart är det dags för mig att söka gavidpenning och det får jag söka från 60 dagar innan bebisen är beräknad. Frågan för om jag ska strunta i det denna gången och slita in i det sista? Bättre att vara sjukskriven 50% och jobba 50% än att inte jobba alls? Det ger lite mer pengar i kassan..

Det är tufft. Känns inte kul. Vi har inte ens köpt Sebastian vinterkläder ännu. En overall och ett par rejäla vinterskor är ett måste för honom i år igen. 

Önskar verkligen jag kunde trolla!

Inga kommentarer:

Skicka en kommentar