fredag 13 september 2013

Fredagen den 13

Fredagen den 13 gör inte detta till en bättre dag än någon annan. Just nu är jag inte så nöjd med min tillvaro. Mitt huvud fungerar inte som det brukar, har ont i hela kroppen, inga kläder passar och på det har Sebastian börjat trotsa ordentligt. Och då menar jag rejäl trots! Aldrig vart med om dess like. Denna veckan har vart värst. Han har fått flera hysteriska utbrott de senaste dagarna. Skriker, slår, bits, nyps, sparkas och kastar sig runt på golvet. Dunkar huvudet i väggen om han har en sådan i närheten. Det är omöjligt att få kontakt med honom. I förrgår hade han 3 utbrott på mindre än 1 1/2 h på Ikea, första för att han inte fick vara i lekrummet då dom har 3 års gräns. Sen för att han inte fick springa ifrån mig och Ingela och det tredje för hans glass var slut före Hampus.

Igår fick han ett utbrott för att "tigern" var glömd hemma när vi åkte till mormor och morfar. Han hade alla andra 1 miljon djur med sig men han var vansinnig. Skrek från Bergvik till Algustad. 

Idag han vi inte ens utanför gången innan han började. Ändå skulle vi träffa Hampus, Albin och Ingela vilket han viste men nej han skulle gå motsats håll än bilen stod vid, hysterisk!

Sen dagens andra utbrott när vi vart os morfar på jobbet och fått glass blev han hysterisk för att han inte fick ränna runt bland lastbilar och andra saker. Hysterisk hela vägen hem, upp till lägenheten och 30 minuter hemma. Arg arg arg!

Detta gör mig så fruktansvärt ledsen då jag känner mig maktlös. Ungen är precis blåslagen över hela sig och efter utbrotten från Ikea visste jag inte om jag skulle våga skicka honom till dagis. Han ser misshandlad ut, men han gör detta själv när han blir såhär. Mamma hjärtat brister och det är andra dagen jag gråter efter hans utbrott. Troligtvis 2-års trots som är igång men han har blivit så förändrad på bara någon vecka. Maktlös och sliten.. Jag känner inte igen min lilla pojke längre. 

Inga kommentarer:

Skicka en kommentar