söndag 15 december 2013

Dessa sjukdomar

Dessa sjukdomar har satt sina spår i vår familj, och framför allt på Sebastian. Han känns ständigt sur och grinig. Senaste veckorna har han vart glad ca 2 dagar och nu är han jättesur igen. Vi har tvättat och spritat av hans leksaksgarage och hans bilar. Jag missade grävskopan så nu när han fann den och vi tvättade den rasade hela hans värld! Dessa långa dagar hemma börjar tära på honom, och på oss. Samma filmer, samma leksaker, samma luft och samma miljö. Värsta december och höst ever! Hittills har vi inte alls kunnat njuta av december, julgranen och julgodis. Har inte lagt paketen under granen, inte bakat till min födelsedag och vet inte ens om födelsedagskalaset kommer bli av. Albins dop var vi sjuka, Mariebergsskogens julmarknad var vi sjuka och hann bara en liten sväng innan Sebben gav upp. Snön missade vi pga magsjuka. Lucia var jag magsjuk och Sebbens kräktes i morse igen. Förkyldningar, öroninflammationen, ögoninflammationer, feber, kräkningar, hosta, allt

Måtte detta snart ta slut. Jag orkar inte mer. Johan får vabba i morgon då jag fortfarande är sliten. Jag får heller inte laga maten eftersom jag fortfarande "smittar". I morgon kväll kan jag börja igen. Så jag får hålla mej undan Sebben idag. Johan har jag knappt pussat på på flera veckor pga sjukdom..!

Alla andra är friska utom vi?! Vart kommer skiten ifrån?

Inga kommentarer:

Skicka en kommentar