fredag 27 december 2013

Mellandagsrean

Igår förmiddag var jag och Sebben ute i god tid tills mellandagsrean startade. Fick ihop jätte mycket kläder till Sebben vilket är kanon nu när vi utökar hans garderob i stl 98. Fick flera par byxor och tröjor för ca 400:-, själv köpte jag mig en topp på Gina tricot jag tänkt kunna ha till sommaren. (När jag gått ner lite i vikt). 

Vi kom hem från stan lagomt när pappa Johan klev innanför dörren. Tur för jag var sjösvettig efter att ha trängts bland folk med kärra. Men oj så värt det i år!

Johan slutade tidigt redan vid 11:30 så vi gjorde oss färdiga och tog en sväng till Bergvik också. Mjölk och bröd behövde handlas hem. Johan fyndade en tröja, jeans och skor på JJ. Han blev så snygg! Vi fick även tag på två byxor och två bodys till lillebror/lillasyster. Inne på HM fyndade jag en jacka till Sebastian för 50:- som hade kostat 299:-. Så vi är jätte nöjd med våra fynd igår. Sebastian fick alltså nästan en ny garderob för under 500:-. Vi borde verklige vara nöjda! 

I slutet av januari åker vi på den traditionella resan till Ullared. Där ska massor till bebisen inhandlas. Skötbädd, filtar, ombyte till spjälsängen mm. Där fortsätter vi att fylla på Sebastians garderob i större storlekar. 

Ikväll ska Sebastian sova hos farmor. Jag och Johan ska ha lite "egentid". Vi ska först gå och kika på en lägenhet och sen hyra film och köpa Kina mat. Ska krama massor på Johan vilket det känns som jag inte gjort på veckor! 

Nu ska jag och Sebastian leka med Sebastians Villavillerkulla som han fick av mormor och morfar i julklapp. 


Inga kommentarer:

Skicka en kommentar