lördag 28 december 2013

Tröttsamt

Gravid vecka 31+2. 60 dagar kvar tills jag är beräknad att föda. Detta har vart en jobbig jul (december). Mörk och grå. Jag är ständigt sliten och eftermiddagarna är oftast värst. Varje dag när klockan slagit tre och mörkret kommer är jag färdig för dagen. Sen har det vart tufft när Johan jobbat så mkt och knappt vart ledig. Långa ensamma dagar med junior som inte längre vill sova middag. Men mamma behöver.. Vill hoppa hela vintern och fram till maj just nu. Behöver ljus!

Sebben och Johan bygger torn med Sebbens nya byggklossar och jag ligger under värmefilten, sliten. Trodde det skulle göra mirakel att Sebben sov en natt hos farmor men ikke. Jag är fortfarande så sliten. Längtar tills Johan är ledig mer!

En sväng in på biltema förut för att byta en dubblett julklapp Sebben fick blev det lite mer rea shopping på Bergvik. Lill*n fick sej två bodys och ett par byxor. Sebben fick matchande tröja till sitt syskons ena body. 

I morgon ska vi till Kil och köpa en nya bilstol till Sebben. Eller ja, en begagnad som vi ska ha som extrastol till Sebb. 

Inga kommentarer:

Skicka en kommentar