fredag 10 januari 2014

47

Det är 47 dagar kvar tills beräknad förlossning och även något sådan kvar tills jag kan börja förändra och försöka gå tillbaka till mitt gamla jag. Kroppen har tagit väldigt mycket stryk denna graviditet och ser helt annorlunda ut mot när jag var gravid med Sebastian. Så denna gång får jag nog slita hårdare för att få bort mage och överflödiga kilon. Vågen har jag ännu inte vågat ställa mig på och tanken på vad jag väger ger mig rysningar.. 

Jag hoppas på att kunna gå ner alla mammakilon till semestern (önska kan man alltid göra). De övriga får vi ta på sikt. Jag vill ner till min gamla smala tränade kropp som jag slet många år för att få. Då jag var en "liten M". Jag lyckades då gå ner 30 kg.

Efter denna graviditet räknar jag med att behöva bli av med iaf 25 kg. Jag vet hur jag ska göra och jag har gjort det många gånger förr så nu när jag är klar med mina barn är det dags att göra något åt sig själv. Göra en rejäl förändring. 

Jag funderar på om Johan och ekonomin går med på det, kosta på mig själv en ny sleeve på min vänster arm. Det är så snyggt med fyllda armar. Men det först när jag gått ner alla de kilon jag ska. Så det dröjer ett tag. Men det är ju ett mål och ett belöning att sträva efter! 



Hit måste jag ta mig igen. En stl M och en normalvikt

Verkar för övrigt som om dom härliga sovmornarna är slut i den här familjen. 06:30 hör jag min lilla son ropa från sitt rum: - Jag vill se på mumin. Och klockan 07:10 klev han ur sängen och kom traskandes och ropande på mig. 
- Mamma! Mamma! Här är jag!!

Han är för go. I eftermiddag kommer svärmor och Martin hit på lite middag. Blir så lätt och gott som tacos. Under dagen ska jag och Sebastian utföra lite ärenden. Om vi inte snöar in, det vräker ner nu. Mysigt

Vi ska ut till Bergvik en sväng och handla. Colan drack jag och Johan upp igår, fy oss. Sen ska vi gå igenom rean på Kappahl. Har nämligen 50% på reapriset nu tills i morgon. Kanske kan finna lite mer kläder till barnen. Köpte för några veckor sedan en jättesöt body till bebisen på rean i stl 56. En från Newbie. Så jag hoppas jag kan få tag på den i större storlek också. Denna fast i Beige. 

Efter det ska vi åka förbi gengåvan. Vi går in om det inte är allt för mkt folk. Jag letar småmöbler att göra om. Har fastnat för detta med att pyssla. Har fått mkt gjort de senaste veckorna. Sytt nya hissgardiner och kuddar till vardagsrummet, målat om Sebastians kulbana, sytt en himmelsäng till bebisen.

Nej nu ska vi börja dagen här hemma tror jag. Mumin är redan påslagen, värmekaminen är i full gång och Sebastian leker med sina älskade duplodjur. Godmorgon och välkommen fredag! 


Inga kommentarer:

Skicka en kommentar