tisdag 28 januari 2014

Högläge

Efter en kokhet dusch ligger jag i soffan i morgonrocken med fötterna i högläge. Har fått börja med det på kvällarna nu då fötterna sväller och ömmar som fasen. Känner mig riktigt plattfot i slutet av dagen. Förvärkarna har vart riktigt lugna idag trots att jag gått på stan med Ingela i två timmar och vi även vart på Bergvik för att handla det sista till förlossningsväskan. Nu är den nästan färdigpackad, ja det som går att packa i den i förväg. Så som kläder till mig, kamera, laddare osv läggs ju ner då värkarna är igång. Men annars är det klart. Svårt att välja kläder till bebisen också! Det är ju lite mer saker som ska med denna gången än när vi skulle ha Sebastian. Denna bebis kommer mitt i vintern så det är mössor, overaller, tosser och vantar som måste med. Extra filt att ha över i bilstolen osv. Skönt att väskan nästan är klar och att stolen är hämtad. Åkpåsen vi köpte i Kil igår är tvättad och hänger på tork. Så efter Ullared till helgen kan vi nog börja slappna av och bara vänta barn.

Johan läser för Sebastian lägger honom för natten. Dag 4 utan protester vid läggning! Det tar sig..

I morgon blir det badhuset med junior. Får se vad kroppen säger om jag får följa med eller inte. Annars skulle Johan och Sebastian åka själva. 

Inga kommentarer:

Skicka en kommentar