tisdag 28 januari 2014

Vaken

Vaken såhär mitt i natta. Sebben grät rejält förut och fick plocka upp honom och vagga som en bebis. Sedan dess har jag vart vaken. Kissnödig, jävla halsbränna och krypningar i benen. Bebisen verkar sova i magen iaf så på den fronten är det lugnt. Nu hade det bara vart att få sova själv??!

Behöver hämta novalcoven som ligger på öppna spisen men jag orkar verkligen inte. Projekt projekt projekt!

Ska gå på stan med Ingela idag på förmiddagen också är det meningen. Får se om kroppen godkänner det eller ej!

Hämtade en åkpåse igår i Kil också. En mini som vi ska ha i liggdelen. Under dagen idag ska den tvättas och jag ska försöka få lite annat gjort här hemma. Mycket som behöver göras med lite som blir gjort. Vill inte tjata på Johan heller som redan gör allt här hemma..

Märks att mkt händer i kroppen nu och att förlossningen närmar sig. Känner inte alls igen min kropp. Varken utseendemässigt eller hur den beter sig. Springer på toa, ja utan att överdriva typ 6 ggr om dagen då magen gör uppror på allt jag stoppar i mig. Ett dovt illamående ligger hela tiden och dessa förvärkar. Ibland känner jag en svag smärta i underlivet men så länge inget blod kommer tar jag det som att det är lugnt och kroppen bara tränar inför vad som komma skall. 

Jag har snart gått hela vecka 36 också. Magen är enorm och hårt. Jag undrar jag vad som ligger där inne? Ska bli så roligt att få träffa vårt andra mirakel.

Men nu måste jag försöka sova lite här. God natt!

Inga kommentarer:

Skicka en kommentar