måndag 13 januari 2014

Kom igång

Morgonen började 07 då Sebastian och Johan vaknade men de klev upp och kom ut till mig först vid 8. Blev sent i säng för mig igår men har ändå sovit bra inatt. Bebisen har inte rört sig mycket under natten vilket har gjort att jag fått sova bra. Dock har bebisen heller inte rört sig på mycket under förmiddagen än. Men det beror nog på att jag knappt börjat min dag ännu? Jag har gått från soffan till köket och tillbaka till soffan igen. Johan är i duschen och Sebastian leker och kör 4-hjulingen runt runt. Det är bra. Då håller jag bra koll på honom från mitt hörn i soffan. 

Har börjat planera lite smått förlossningen och har nu läst på lite om smärtlindringen inför förlossningen och beslutat mig för att ta eupidralen denna gång om jag hinner. Sen ska jag även låna en TENS-apparat denna gång och köra på lustgas. Det är vad som får bli. Eupidralen får dom ge mig endast om jag inte står ut mer av värkarna. Men jag hoppas att jag ska klara mig genom även denna förlossning med endast lustgas. Ett kejsarsnitt får endast ske om vi "äventyrar" bebisens hälsa. Annars ska jag slita in i det sista med att få ut bebisen den naturliga vägen

I eftermiddag ska jag gå igenom förlossningsväskan och kontrollera vad som är kvar att läggas ner. 

Fin dag ute idag, men kallt. Telefonen visar -15 grader men termometern i sovrumsfönstret -11. Vi ska ta en tur till Bergvik och köpa något gott att laga i eftermiddag. Hoppas temperaturen går upp lite så vi kan åka lite pulka i eftermiddag. 

Dags att kliva upp och få igång bebisen i magen. 

Inga kommentarer:

Skicka en kommentar