torsdag 16 januari 2014

Pyssel och syprojekt

Senaste tiden när vädret vart dåligt och jag inte orkat göra så mkt annat än att vara hemma har jag börjat pyssla och sy endel. Oj vad det är roligt. 

Jag har de senaste veckorna fått ihop endel. Jag har sytt hissgardiner till vardagsrummet, målat Sebastians kulbana, gjort en sänghimmel och sytt på fina pärlor. Vi har målat i vardagsrummet, sytt nya kuddfodral till kuddarna i soffan och igår och idag har jag gjort filtar att ha i babyskyddet när bebisen kommer. 

Igår sydde jag en filt med huva i rött med stjärnor och rött fleecetyg som foder. Idag blev det en svart med leopardfleece som foder. Dom blev bra. Måste bara mäta i Albins babyskydd så jag får hålen rätt för bältet. 

Att sy har alltid vart kul tycker jag. Det var mitt favoritämne i skolan, det och bild. Jag längtar tills vi kan köpa oss vårt hus och jag kanske kan få till en liten vrå på något ställe där jag kan ställa upp min symaskin. Göra en liten syhörna med lådor för mina tyger. Då ska jag även börja sy kläder till barnen. Kläder och annat kul. 

Nu börjar strax den nya säsongen av "Nybyggarna". Sebastian sover och vi njuter av soffan. 










Inga kommentarer:

Skicka en kommentar