onsdag 15 januari 2014

Syprojekt & pulkaåkning

Sebb var på dagis idag mellan 09-12. Vi mjukstartar denna veckan. Eftersom Sebben härjat så inatt blev det måååånga vakna timmar för mig. Så när Johan lämnat på dagis sov jag ist fram tills Sebb skulle hämtas igen. Köpt tyg idag på tygfabriken och vi har även hunnit åka pulka på Nolgård. Sebben sliter ut sin pappa som får springa upp och ner för backen med Sebben i pulka. Mera pulka pappa mera pulka. Kul att han tycker om det iaf!

När vi kommit hem från pulkaåkningen lagade vi oss mat, blodpudding, lingonsylt och bacon. Det har jag inte ätit sen jag typ var 10 år! Nyttigt för bebisen i magen med. 

Sen har vi bara vart hemma. Sebben har fått ett och annat utbrott men tror han mest är sliten efter att ha börjat på dagis igen. När vi var påväg till backen slocknade Sebben som sen fick sova en stund i kärran. 

Nu på kvällskvisten har jag börjat sy en filt till babyskyddet. Kan vara skönt att snurra in bebisen i de dagar man inte orkar krångla med overall men det fortfarande är kallare ute. Det är en bomullsfilt med fleecefoder. Mall och beskrivning fann jag på google. Nu ska jag bara mäta vart hålen för bältet ska sitta så jag kan göra den klar. Får mäta i Albins stol. Blir nog bra! 

Nu kvällsmys med Johan. Tänkte tvinga honom att smörja in mej på ryggen med body lotion. 




Detta är min filt. Huvan ska jag dock göra om lite då den blev lite sned. 


Inga kommentarer:

Skicka en kommentar