tisdag 18 februari 2014

Överkörd

Idag är en dålig dag, iaf för mig. Det är en sån där dag då jag känner mig precis överkörd. Huvudet exploderar, hela kroppen gör ont, jag mår lite gravidilla och har svårt att andas. Bebisen verkar märka att jag inte mår bra då den är ganska lugn. Har legat i soffan hela förmiddagen och sovit till och från. Halsbränna och foglossning till förbannelse. Idag kommer jag nog inte få någonting gjort. Hoppas hoppas bebisen kommer snart. Finns det ingenting som kan hjälpa till att starta förlossningen? Känns som någon har sparkat mig i underlivet också och det värker enormt. Googlade och det har tydligen med moderkakan och bebisen att göra. Eftersom bebisen och moderkakan tar upp allt utrymme i magen nu gör det att jag får dåligt blodflöde i underlivet och det ger mig värk. Det försvinner först efter förlossningen och där står också vila högt på listan. Så vad det verkar blir jag ist kvar här i soffan största delen av resten av denna graviditet. Johan gör numer verkligen ALLT här hemma. Jag går mellan soffan, duschen, matbordet och soffan igen. Tur det är så få dagar kvar så kan man alltid hoppas att jag slipper gå över. 

Johan och Sebben ska ta promenad, eller om dom skulle åka till pappa på jobbet och kopiera Johans cv tro? 

Under tiden får jag ligga här och leta nytt boende till oss och fundera på vad vi ska ge Ingela i födelsedagspresent till helgen. 

Inga kommentarer:

Skicka en kommentar