onsdag 5 februari 2014

Sliten såå sliten

Sliten, totalt slut i hela kroppen. Under förmiddagen hjälpte jag Johan (så gott jag kunde) att tvätta soffan med Annes mirakelmaskin. Sen har vi vart hos pappa på jobbet och Johan tvättade bilen. Vi har hunnit att tvätta hälften av mattorna i hela lägenheten och ena sidan av bäddmadrassen i vår säng. Torskfile, potatismos med ärtor och rivna morötter till middag och sen min första promenad på över 3 månader. Vi gick bara fram och tillbaka till mitt i city. Köpte grönsåpa och bubbelvatten men den promenaden räckte mer än väl. Jag är så slut, totalt jätte slut. Fötterna är svullna, fingrar och tår tjocka som korvar. Hälarna känns utplattade som pannkakor. Höfterna skriker men förvärkar har jag inte haft några idag iaf. Nu efter en skål allbrain och yoghurt får det bli färsk ananas och bubbelvatten till kvällens efterlyst.

I morgon förmiddag ska vi tvätta två av dynorna i soffan en gång till då kisslukten ännu inte är borta helt. Sen ska Johan på arbetsintervju och på eftermiddagen ska vi till Nolgård och visa Ingela och Daniel hur mirakelmaskinen fungerar. Deras matta i vardagsrummet behövde sig en omgång. 


Inga kommentarer:

Skicka en kommentar