torsdag 6 februari 2014

03:36

Vaknade av foglossningen. Grymt ont i höfterna och inte på tal om ryggen. Promenaden igår var ingen bra idé!

Har legat vaken i 1 1/2 timme men inte vågat vända mig än. Tanken på hur ont det kommer göra får mig att nästan må illa. Puddingen gav mig iaf lite massage igår ikväll på höfterna och vaderna, vilket var otroligt skönt. 

Igår kväll vid kvällsmaten ville Sebben ha gröt. Väl vid bordet tyckte han att mjölken skulle vara på gröten för så har ju pappa. När mjölken väl kom på gröten ångrade han sig och blev jättearg. Vägrade äta och tyckte det var bättre att gråta och muttra. Ingenting dög och han ville sitta själv vid bordet och bara vara sur. Så han fick väl göra det. Efter någon minut gick jag in i köket för att skära till lite ananas jag ville ha till tvn. I ögonvrån ser jag Sebastian slänga småblickar emot mig samtidigt som han drar till dej gröttallriken och börjar äta. Där satt han ensam på sin stol vid köksbordet i bara blöjan och åt sin då kalla gröt. Och jag med mina känsliga hormoner brister ut i gråt. Där sitter mitt älskade barn ensam och skäms. Det låter säkert löjligt men hela den stunden vart konstig på något sätt. Det går upp för mig mer och mer hur stor min lilla kille börjar bli, snart 2 1/2 år. Han vill klara det mesta själv och gör det bra. Inom några veckor är han storebror och allt blir annorlunda. 

Just nu känner jag ett behov utav att bara titta på honom. Funderar på nu när jag ändå måste gå på toaletten att stanna till vid hans rum och kika in lite.

Sova på ett tag orkar jag nog ändå inte göra. Johan är igång med sitt snarkande och smackande igen. Även om han sover i vårt sovrum och jag i soffan låter det som han ligger jämtesides mig.

Idag kliver jag in i vecka 38 och bebisen och graviditeten anses nu som fullgången. Nu kan bebisen komma när som helst och det är på tiden att jag får denna förlossningsväskan klar. Kameran ska laddas och läggas ner. Jag tippar på att bebisen kommer den 22 eller 23 februari. 

Inga kommentarer:

Skicka en kommentar