måndag 17 februari 2014

Sömnbrist

Ytterligare en sån där natt med minimalt av sömn. Först har jag svårt att somna, sen varenda vändning gör hysteriskt ont i hela kroppen. Sen har Sebastian haft en hemsk hostattack under en timme där han hostar sitt tjocka slem upp och ner. Jag fick gå in i sovrummet och plocka upp honom och bära honom en stund. Hoppas Johan också gör det nu så jag slipper gå in en gång till. Tror jag iaf har kunnat klämma in dryga 3 timmar med sömn i alla fall. 

Detta är för drygt. Känns som om denna graviditet står still, vinterns står still. Igår hade jag jätteont av förvärkar, sammandragningar, i ryggen, underlivet och övriga kroppen idag är all sådan värk borta. Nu är foglossningen hemsk bara och ryggen. Men bebisen är stilla, mensvärken är borta och ingenting händer. Besök hos barnmorskan idag igen vilket jag hoppas kan bli sista nu innan bebisen kommer. Jag längtar, jag känner mig redo och går bara och väntar på att förlossningen ska starta. Detta är så drygt!!

Blir förresten inget dagis denna veckan för Sebastian heller.. Hans hosta släpper ju aldrig. Igår kväll efter läggning sov han iaf de första 4 timmarna tyst och stilla utan en enda hostning. Det är väl det han tar igen nu under denna timma? Stackars stackars min lilla älskling. Önskar jag kunde ta skiten i stället för honom. Har knappt sett honom frisk alla det senaste halvåret. Måtte han iaf få ett super immunförsvar av detta..




Inga kommentarer:

Skicka en kommentar