lördag 22 februari 2014

Sömnlös med många tankar

Har orkat tvinga mig till 1 1/2 timmes sömn. Jag är dyngtät i näsan och nyser som satan. Varje nysning gör att jag halvt kissar på mig och att värken i ryggen gör jätteont. Vet inte hur jag ska ligga. Jag har en mensvärk som kommer och går, jag har lite svårt att ligga still. Huvudet gör ont, känner mig nästan bakfull men det beror nog på den påtvingade sömnen. Johan verkar kunna sova iaf vilket är bra! För eftersom jag inte kan sova nu så kanske jag kan vila mig mer sen under förmiddagen om inget hänt. 

Vi är förväntansfulla här hemma. Många tankar går i skallen. Undra hur denna förlossning blir? När drar det igång? Hur lång tid kommer det att ta? Hinner jag med smärtstillande denna gången? Vad blir det för kön? Är bebisen frisk? Vad ska den heta? Hur ser den ut? Vad kommer Sebastian att tycka om lillebror/lillasyster. Som sagt många tankar går i huvudet. Klockan är snart 04 och jag är så rastlös. Bebisen håller lådan i magen och jag försöker njuta av det till fullo nu. Detta är ju kanske sista timmarna jag får känna bebisen i magen. Sista gången jag är gravid! När denna lilla är ute är vi klara med våra barn. 

Herregud innan helgen är slut är jag kanske tvåbarnsmamma! Helt galet!

Inga kommentarer:

Skicka en kommentar