fredag 21 februari 2014

Slemproppen

Äntligen äntligen äntligen! Nu händer det saker!!!

Nu kanske inte detta blir det fräschaste inlägget jag har skrivit så känsliga läsare varnas!

Idag har jag som jag skrev i tidigare inlägg inte mått så bra. Smärtan har gjort att jag många gånger velat gråta. Sebben gnällde till efter tutten vid 21:30 och efter det var det dags för ytterligare ett toalettbesök för mig. Jag har haft flytningar hela dagen som jag hoppats ska leda till startad förlossning nu till veckan. Men väl inne på toaletten, blod på pappret. Nu är det på gång. Kl 21:40 ikväll började alltså förlossningen sakta komma igång! Snart blir det bebis! Fick ringa hem Johan som precis klivit ur taxin utanför nöjesfabriken som fick sig en kort promenad hem. Vi är ni färdigpackade och allt är framställt. Mamma och pappa är informerade att något är på gång och vi har även vart i kontakt med förlossningen första gången. Nu blir det vila vila vila så får vi hoppas att något händer under natten. Jag har lite värk i ryggen men det har jag haft hela dagen. 

Lite komiskt att det skulle hända idag nu när Johan skulle på konsert. Jag sa senast i morse att ta några öl du för det händer ingenting idag. Haha nu står vi här och visst har det hänt något. Ska bli spännande detta. Undra vilken figur som döljer sig i magen. 

Idag för 1 timme sedan. Vecka 39+1.

Inga kommentarer:

Skicka en kommentar