tisdag 4 februari 2014

Tisdag v 36+5

I morgon går jag in i vecka 38. Galet att det bara är tre veckor kvar, men samtidigt så skönt. Trots att magen är tung och i vägen kan jag inte låta bli att tycka om den. Men oj vad skönt det ska bli att få röra på mig normalt sen! 




Vi skulle ta en promenad i dag på eftermiddagen/kvällen tänkte vi. Men Sebastian vägrade gå ut så det blev storstäderna här hemma i stället. Nu är stället fint och luktar gott. Vi flyttade in spjälsängen i vårt sovrum också. Blev ganska trångt tyvärr men vi är inte riktigt klara än. Vi får fortsätta i morgon. 

Sebastian är nybadad och klar för natten. Johan ska natta han nu och jag ska ta mig en lång dusch. Inte det smartaste av mig kanske att dammsuga hela lägenheten sen börja dra runt möbler. Jaja! 

I morgon förmiddag kommer farmor med mirakelmaskinen. Vi ska tvätta soffan då Sebben häromdagen tyckte han skulle passa på att kissa i hela soffan när han ändå var naken. Ändå vet han att vi går på toaletten eller pottan när vi ska kissa eller bajsa. Så hela soffan stinker urin och vi har testat skrubba med yes och dränkt soffan i potatismjöl men ikke, det fungerar inte. Så i morgon kommer alltså farmor och lär oss den tvätten. Vi ska passa på att ta mattorna också när vi ändå får låna den. 

Under förmiddagen i morgon ska vi även till morfar på jobbet och tvätta av bilen. 

Vi står i valet och kvalet om vi ska vända Sebben framåt i bilen också. Det börjar bli ganska trångt åt hans ben och vi kan inte göra större utrymme åt dem än vad det är nu. Men det gör vi nog då sommardäcken ska på för i år. Så i april någon gång kan jag tänka mig.

Nu ska jag ta den där efterlängtade duschen. 






Inga kommentarer:

Skicka en kommentar