lördag 29 mars 2014

Mitt i natta

Som vanligt den hör tiden försöker jag få Simon att sova efter sitt mål mat. Inte det lättaste inatt kan jag säga. Han bökar runt, vevar med armarna och slår bort nappen ur munnen..

Hela fredagen tillbringade vi i Algustad ute i det fantastiska vädret. Igår var det verkligen vår på riktigt. Jag satte upp studsmattan och där hoppade Hampus och Sebastian i timmar! Härligt att se hur bra dom leker, speciellt ute! Vi lekte ute ända tills solen gått ner. Simon sov mestadels i kärran.

Eftersom dagarna nu går i vårens tecken ska Johan idag på förmiddagen till jobbet för att städa, tvätta och byta däck på bilen. Skönt att få ta av vinterdäcken då bilen bara skakar och går tungt med dem på bar mark. Vid  lunchstid kommer barnens farfar hit en sväng och vid 16-tiden blir det lite kalas för Daniel som fyller år på söndag.

Eftersom nu lchf går väldigt trögt för min del hoppade vi ist på 5:2 dieten i torsdags. Och igår (fredag) hade jag fastedag. Det gick faktiskt jätte bra trots hunger hela dagen! Hädanefter är det fastedag tisdag och torsdag. Hoppas vikten går neråt bättre med detta! Önskar ha gått ner 12 kg innan Skara!

Simon är fortfarande jättesnorig och låter som en långtradare när han andas. Inte på tal hur han låter när han sover. Man kan nästan tro man sover bredvid en vuxen kar.

Nu ska jag verkligen försöka få lillen att sova. Vill också gärna sova en stund till innan det är dags art gå upp. 






Inga kommentarer:

Skicka en kommentar