tisdag 8 april 2014

Regnig dag

Regnet öser ner ute och vi sitter hela familjen och kollar på mumin och såpbubblorna. Nyss ätit tacos mitt i veckan såhär efter att Sebastian vart några timmar på dagis. Under tiden Sebben var på dagis strosade jag, Simon och Johan runt på Bergvik och drömde lite. Jag köpte ett par leggins och en cardigan för pengarna som var kvar på mitt presentkort. Vi tog en liten fika medans Simon åt. Oj vad mycket fint det finns som jag skulle vilja köpa, både till mig, Johan, hemmet och barnen. 

Vi skulle egentligen vart och kikat på en lägenhet i Skoghall nu kl 17:30 men fick lämna återbud. Den ska renoveras vid årsskiftet under 6 veckor och efter det skulle en hyreshöjning göras på +3500:-/mån. Så hyran skulle sluta på ca 11.069:-/mån, helt galet för mkt om man frågar mig. Så ingen idé att åka tyckte vi. Igår var vi och kikade på en stor trea på karmgatan men fy för det området. Aldrig säger jag!

Vi får söka vidare helt enkelt!

Natten utan nappen för Sebastian gick bra och vi sa även ifrån på dagis att den skulle bort. Det hade gått jättebra där också. Stor kille nu! Simon sov toppen inatt också. Från 23-04 i sitt babynest sen vaknade han för mat, somnade sedan om själv i sitt nest (han har aldrig somnat i det!) och jag väckte honom vid 08:20.



Vet inte vad vi ska göra resten av dagen. Jag är trött i hela kroppen känner jag, i huvudet också. Ska iaf ikväll innan läggdags måla köksbordet sista gången så är det färdigt sen. Skönt så man kan få i ordning i köket igen som ser ut som ett bombnedslag. 

Inga kommentarer:

Skicka en kommentar