onsdag 9 april 2014

Tufft

Livet är tufft, det är svårt att kliva upp på morgonen. Svårt att hitta något ljus, jo ljusen är ju barnen självklart. Men förutom det.. Svårt att finna någon lust till något. Trött på att kolla på reahyllorna när vi behöver något. Trött på att vända på pengarna. Trött på att leta nytt boende utan framgång. Trött på trots. Trött på att  kliva upp på morgonen, trött på att lägga mig på kvällen. Trött på att laga mat. Trött på att städa, tvätta, vika tvätt, plocka i ordning. Trött på slitet hem. Trött på saker överallt. Trött på att förneka hur fattigt vi har det. Trött på att allt bara krånglar. Trött på att vara tjock. Trött på att vara trött på allt. Efter uppförsbacke kommer nedförsbacke sägs det. Pyttsan! Inte här.. !!

Ser verkligen ingen lösning på detta. Usch usch usch! Fy fan säger jag. Inombords skriker jag och jag vill bara gråta. Fy fan för pengar! Jag hatar dom, men önskar vi hade mängder av dom!

 

Inga kommentarer:

Skicka en kommentar