torsdag 1 maj 2014

Känns som lördag

Idag jag dagens kännt som lördag fast det bara är torsdag, vilket är himla härligt. Just nu lägger jag Sebastian för natten efter en heldag ute. Först i ett iskallt mariebergsskogen och sen eftermiddagen med pizza och lek hos mormor och morfar. Medans pappa (Johan) tvättade bilen gick jag, lillebror, Sebastian och mormor i skogen. Kikade efter älgbajs, kottar och plockade pinnar. Sebastian älskar skogen!

Efter skogen och Johan tvättat bilen storstädade jag den inuti. Oj blev en ny bil. Skurade, dammsög och putsade fönstren. Fin vår blå fara!

Nu sover Sebb så nu blir det cola zero och popcorn med maken och Simon i soffan till Berg och Meltzer kl 21. 

I morgon är det tillbaka till verkligheten och Johan ska jobba. Själv tar jag med grabbarna till lekparken om vi inte blåser bort. 

Igår visade vågen - 6.7 kg och - 10.9 kg (sedan 23 februari). Mer blir det. Det går sakta sakta neråt men neråt går det. 1.1 kg kvar tills första delmålet och det ska vara borta tills nästa söndag. 24.1 kg kvar tills mål. Heja mej!










Inga kommentarer:

Skicka en kommentar