måndag 2 juni 2014

Blandade känslor

Usch idag började dagen inte bra!
Fint väder och knallblå himmel bestämde jag och Sebastian för att tillbringa hela dagen i lekparken med fika. Redan kl 09 stod tempraturen ute på 18 grader. Min sommargarderob var liten redan förra året och med ytterligare 13 kg i övervikt är den ju inte bättre i år om jag säger så.. Allt är för litet, precis allt. Usch jag skäms! Igår kväll bestämde jag mig för att idag börja hårt på lchf igen. Började frukosten med lite ost och två kokta ägg med bubbelvatten. Till middag blev det baconsås och broccoli. Några babybel i lekparken med kiwibubbelvatten. Hela dagen har jag kännt mig tjock och ful, rent ut sagt vidrig. Värst av allt avskyr jag min stora fyrkantiga rumpa, mer än magen. Jag är jättebesviken och ledsen på mig själv att jag ännu inte lyckats gått ner mer än 6 kg på över 3 månader. Även om jag slitigt hårt. Jag har väldigt dålig självdisciplin. Jag blir frustrerad över mig skälv, för jag kan ju det här. Veckorna går och jag blir inte ett dugg smalare. Jag skäms, jag skäms så otroligt! Jag vet inte vad jag ska ta mig till längre. Sommaren är här, bikinis är uteslutet, även klänningar och allt som visar mkt bar hud. Mina lår är fruktansvärda. Jag hade tänkt att under tre veckor köra stenhård pulverdiet med start förra söndagen men det gick åt helvete då jag åkte på migrän redan tredje dagen. Åter igen där vart jag så ledsen. Min make måste se mig som enormt oattraktiv! Den jag är idag är inte den han blev kär i. Då var jag smal, en storlek medium och 25 kg lättare. Så som sagt började dagen med en helt förliten garderob och en ledsam spegelbild. 

Stressen inför sommaren kommer allt mer och mer. Hur ska vi kunna lösa allt. Så fort jag handlar något, även det vi behöver så skäms jag och tänker undra vad Johan tycker nu?! Johan jobbar extra i Fagerås vilket gör att vi väldigt sällan får tid över att göra saker tillsammans. Senaste veckorna har vi bara haft lördagar ihop. Han är oftast hemma runt 18 tiden då han jobbar i Fagerås. Pengarna behöver vi men jag står där ensam med två barn hela dagarna och utan bil. Så när Johan kommer hem ska 1 miljard saker göras. Tvätta, städa, handla, lagas mat osv. Sen är kvällen här och dags att sova, sen nästa dag är det samma visa igen. Ingenting är som förut. Veckorna och månaderna går men ingenting händer. Detta blir tredje sommaren som Johan jobbar hela sommaren och vi inte kan göra något. Alla pengar Johan tjänar i sommar går åt att betala skulder som vi kommer få. Vi ska till Gbg nu den 13-15 juni, sen skara sommarland 28-30 juni. Vi ska hålla dop 26 juli, dubbelhyra i augusti månad och en skatteskuld på över 4000:-. Jag är så sönderstressad pga denna ekonomi och denna flytt med allt som ska göras innan. Kanske är det anledningen till att jag inte går ner något i vikt utan allt ger motsatt effekt? Synd det är att jag inte är en av dom som tappar matlusten när allt går åt helvete. Allt går åt helvete nu, precis allt!

Huvudet snurrar, jag ser ingen ände. Kan jag inte vinna miljoner? Eller har jag ingen ovetande släkting som kan gå bord och ha skrivit ett jättearv till mig i sitt testamente? Jag väntar på ett mirakel. Det har jag gjort i 2 1/2 år. Min avundsjuka på alla andra växer mer och mer för varje dag. Jag känner mig misslyckad och oomtyckt. Det brukar jag alltid göra när det är såhär. Om jag lyckades gå ner i vikt kanske det skulle kännas lite lättare. Att man då iaf lyckas med något, men ikke. Jag är en dålig fru, och troligtvis en dålig mamma också. Iaf just nu. 

Många kanske tycker att det bara är att lägga om kost och börja träna men det är inte så lätt. Jag har svårt att finna motivation i allt just nu. Svårt att finna lust med livet. Livet går mest ut på att få dagarna att gå och roa barnen. Sebben sover så otroligt dåligt, vi springer till honom varje natt. Dålig sömn, dålig ekonomi, stress över pengar, dåliga matvanor och dåligt självförtroende. Det känns som om det inte är långt från att kronofogden knackar på dörren. 

I denna stund förstår jag dom på lyxfällan som droppar oöppnade räkningar i byrålådan. Varför försöka betala något som pengarna ändå inte lyckas täcka helt. Roligare att lägga pengarna på andra saker man vill ha. Det går ju ändå åt helvete. Ursäkta värdelöst inlägg. Men jag känner mig så värdelös idag.

Tur jag har mina barn. Utan dom så orkar jag inte!


Inga kommentarer:

Skicka en kommentar