söndag 20 juli 2014

Tankar

Försöker lära Simon att somna själv på kvällarna, det går inte alls bra! Har försökt i snart 3 veckor. Nu ligger han sedan 20 min tillbaka här bredvid mej i sängen och bökar runt, snurrar och små gnäller. Men jag ger inte upp. Snart hoppas jag han tvärslocknar.

Tjejkväll hos Ingela igår med Amanda och Sofia. Slutade med alldeles för mkt mat och godis. Magont idag men ändå godis till Varg veum. Så nu är magen uppsvälld och jag är full av ångest. Har kört hårt dom senaste tre veckorna men inte gått ner vad jag önskat! Gått ner har jag gjort men inte tillräckligt mot vad tanken var. Nya tag i morgon. Magen är som sagt jätte uppsvälld och jag har ångest. Vet heller inte när jag ska hinna med lite träning? 

Varje dag då Johan kommer hem från arbeten ska 1 miljon andra saker göras. Och vips är kl 22 och dags att få Simon och sig själv i sängen!

Jag längtar efter hård träning och resultat! 

I morgon ska jag ta med barnen till torsviken för bad. Där är det enda stället jag tar av mej till bikini.

Förut var vi på örsholmen och skulle bada. Jag stannade på land i min långklänning. För mkt folk för att klä av sig tyckte jag. 

På lördag är det dop för Simon och usch alla dessa bilder som ska tas. Nej fy!! Magen är absolut värst. Den är vidrig. Hela jag känner mig vidrig och obekväm. 

Trött och sliten är jag med. Missnöjda barn står mig för tillfället upp i halsen. Simon som alltid vart så glad är numera missnöjd 24/7. Stressen över att aldrig få något gjort hemma och det är mindre än två veckor kvar tills flyttlasset går härifrån. Kaosen här hemma är hemsk. Johan blev nekad ledigt måndag-tisdag denna veckan vilket betyder att ALLT ska göras till flytten och dopet nu på onsdag, torsdag och fredag. Jag vet inte hur vi ska hinna? Sen vill vi gärna hinna med att lägga lite tid på Sebastian med, göra något som han tycker är kul. Bada, spela fotboll och leka i lekparken. Hittills har hans sommarlov bestått av ständiga nej och filmtittande. Känns som om jag alltid skäller på honom? Känner mig som en riktigt dålig morsa faktisk när jag känner att jag inte längre orkar med. 

Minimalt med sömn, stress och timmarna på dygnet räcker inte till. Jag känner mig färdig med barn. Jag vill inte ha fler! Gud vad skönt det är när dom blir så stora och kan göra saker själv. Som Sebben är nu. Bebistiden är mysig men skön när den är över. 

 Nu äntligen verkar Simon ha somnat här.! Det betyder sova tajm för mig med. Som sagt förut är ju inte Simon känd är att sova speciellt mkt så man får ta det lilla man får.

Nya tag i morgon, påt igen. God natt!



Inga kommentarer:

Skicka en kommentar