måndag 21 juli 2014

Varm hård natt

Simon vaknade nu vid 05:30 och fick mat. Han har precis somnat om. Johan har fått sova inne hos Sebben inatt tydligen då han sovit jätteoroligt. Min första tanke är: Vad är på gång nu?! Inga fler sjukdomar hoppas jag. Vi har inte tid med det nu!

Jag har vart sjukt svettig inatt. Rena rama bastun här på Vasagatan. Har nyss vart in till Sebben då Johan gick till jobbet. Han slog huvudet hårt i stödbrädan. Stackars mammas skrutt. Han hostar fortfarande massor och har gjort i två veckor nu.. Hostan verkar aldrig lugna ner sig. Hoppas han somnar om och är pigg sen när han vaknar, för idag tänkte jag tillbringa dagen i Torsviken med bad och fika.

Johan jobbar idag och i morgon och är sen ledig onsdag-söndag. Jippi det är denna sommarens semester. De senaste tre sommrarna kan man nog räkna på två händer hur mkt Johan vart ledig! Nästa år blir jag arg om han inte är ledig minst tre veckor!

Vi hinner aldrig göra någonting på sommaren utan allt ska hinnas med på helgerna. Årets finaste årstid går bort i jobb och ensamhet. Johan har missat Sebastians alla tre sommrar, missat sol och bad och hela dagar på stranden. Usch för detta med att vara arbetslös!

Nu hoppas jag som sagt att Sebben somnar om och att Simon sover ett tag till. Sen hoppas jag på själv att kunna sova lite till. Tog lång tid innan jag somnade igår ikväll. Många tankar och mitt huvud är rörigt efter allt jag måste hålla reda på nu med flytt & dop till helgen. Kommer bli 5 intensiva semesterdagar för Johan som kommer gå åt till förberedelser av dopet och flyttpackning och kartongkörning. 

Blir skönt när flytten är över!

Inga kommentarer:

Skicka en kommentar