söndag 30 november 2014

Mitt i natten

Jag ligger som vanligt vaken själv mitt i natten och vet inte riktigt vad jag ska roa mig med. Jag kan inte julklappsshoppa mer nu. Johan gnischlar tänder, Sebben pratar i sömnen och Simon fick mat för en stund sedan.

I brist på annat lägger jag in en lista på 25 saker som många kanske inte vet om mig. Läs eller strunta i det. Upp till var och en! Tjena.

1. Ända ifrån lekis upp till gymnasiet bestod större delen av min skolgång av mobbing.
2. Jag blir väldigt lätt avundsjuk på det andra har och inte jag.
3. Jag önskar mig egentligen ett hus på landet men är för mörkrädd så det är uteslutet.
4. Jag har efter mina två graviditeter accepterat mina bristningar och skäms inte längre för dem.
5. Jag önskar få fylla större delen av kroppen med tatueringar.
6. Jag önskar även efter min viktnedgång få göra en bröstoperation.
7. Vill väldigt gärna äga ett mörkgrått hus med vita knutar.
8. Kan ibland må väldigt dåligt över mitt förflutna som gör mig både sömnlös och illamående.
9. Är varje dag livrädd att bli lämnad ensam.
10. Är jätteglad över mitt arbete och tycker om att packa bröd!
11. Känner mig löjligt stolt över min hittills uppnådda viktnedgång.
12. Trodde efter en separation för många år sedan att jag skulle bli galen och led av depression fram tills den dagen jag mötte Johan.
13. Känner mig väldigt klar med barn men kan ändå inte undgå att önska mig en liten dotter också.
14. Under min skolperiod årskurs 6 till studenten satte jag aldrig min fot i skolans matsal då jag i sluter av 5:an utsattes för en planerad händelse som gjorde mig illa till mods.
15. Jag har lätt att falla i gråt och få ångest.
16. Varje dag när jag ser min man tycker jag att han är den snyggaste på hela jorden.
17. Och varje dag jag ser min man funderar jag på hur kan kunde falla för mig?! (Jag är så lyckligt lottad med denna man)
18. Jag vill aldrig mer gå i skolan.
19. Jag är svår att få nöjd.
20. Jag har största delen av livet vart överviktig och försökt att banta sedan 13 års åldern. (Har lyckats en gång sedan dess att bli "normalviktig" och ska denna gång lyckas igen!)
21. Tycker att bufflaoskorna och savannbyxorna har vart det skönaste klädmodet någonsin!
22. Har genomgått en abort med stöttning av föräldrar då min dåvarande sambo övergav mig.
23. Tycker mina barn är det vackraste som någonsin gått på denna jord!
24. Är alltid orolig för vad folk tycker om mig.
25. Är fortfarande inte trött!

Inga kommentarer:

Skicka en kommentar