onsdag 31 december 2014

2015

De flesta festar, firar in nya året med vänner, fina kläder och make up, pompa och ståt. Jag och maken zappar på tvn. Jag osminkad med håret i min vanliga tragiska toffs på huvet. Under täcket med halvt krossad blå tå. Ungarna sover och jag vill göra det samma. Dagen har vart rena katastrofen för mig och jag vet inte varför. Skitdag rent ut sagt. Idag har jag nog vart en hemsk fru. Det kanske jag är annars också men idag var det nog mer än vanligt. Tårarna har trillat många gånger idag. Jag har vaknat så på fel sida. Tur maten blev lyckad iaf. Dock krossade jag min ena tå när jag lyfte upp Simon ur hans matstol och den landade precis på min tå.


Jag tänkte först skriva en årsresume men skruntar i det då det tar för lång tid & det är nästan ingen som läser min blogg iaf.


Nu till detta med nyårslöften. Nyårslöften är egentligen bullshit och jag har inte haft några på många år. Men nu 2015 ska jag ha ett. Innan april är slut ska jag ha gått ner minst 15 kg och skaffat tillbaka mitt blonda hår. Jag ska försöka bli positivare annars mer neutral. Ska absolut försöka uppskatta min man mer, det är han värd! Gott nytt år då för er som firar. Nattis. 

Inga kommentarer:

Skicka en kommentar