måndag 15 december 2014

Dessa tider

Dessa sjukdomstider. Sebben har vart hängig i flera dagar och Simon har vart jättesnorig i veckor. Sebbens humör har vart jättedåligt under helgen och igår somnade han i sin säng kl 10 på förmiddagen igen trots en hel natt med sömn! Han sover ALDRIG på dagen längre. Då märkte vi direkt att något var fel. Idag runt lunch när Sebben kom från farmor var han jättehängig. Ville se på en film och slocknade nästan direkt i soffan. Sov över en timma. Vid middagen ville han inte ha och 5 minuter senare la han en spya i soffan. Vi tempade och febern var framme. Hans hosta är värre än någonsin och han chippar efter luft ibland. Han hade under dagen stora gråa påsar under ögonen & likblek. Sebben har nu fått tagit jullov från dagis för att krya på sig inför julafton. Vi ger saft för att underlätta hör hostan men herregud vad han tar i och sliter med denna hosta. Vad ska vi göra?!

Simon tog jag en promenad med nu under eftermiddagen för att han skulle få sova. 30 minuter tog det innan hans hosta väckte honom. Han har också. hostat hela dagen och har en förhöjd kroppstemperatur. 

Det värker något så fruktansvärt i mammahjärtat och se pojkarna såhär!

Saft, högt huvudläge, fönstret på glänt, you name it. Ingenting fungerar. Blir en lång och tuff natt för oss alla detta. Johan han sover men jag orkar inte. Jag ligger och hör på Sebbens hosta och får för mig att Sebbens ska sluta andas.

Mammas stackars pojkar.
Jag längtar till sommaren.

Såhär fann jag Sebben igår förmiddag efter att det helt plötsligt blev knäpptyst i hans rum.

Inga kommentarer:

Skicka en kommentar