fredag 27 februari 2015

Sjukstugan

Simon har vart sisådär idag. Gråtit mkt, helst velat sitta på armen hela tiden. Ätit dåligt under dagen och la en spya på Johan i morse. Ingen mer spya under dagen, åt en flaska ersättning nu på kvällen och 37.3 i temp. 

Själv var jag också till läkarn idag men för andra saker än sånna sjukdomar.

Vi har hunnit mycket idag då vi haft en hemmadag. Vi har tvättat alla mattorna med Annes dundermaskin. Dammsugat men nyinköpt dammsugare. Jag har handlat, vart hos läkaren, bytt i alla sängar. Har även haft tvättstugan nu på kvällen och tvättat alla barnens ytterkläder, vantar, mössor, Johans morgonrock, handdukarna och sängkläderna.

Nu hoppas jag att båda barnen vaknar friska i morgon. Sebben ska sova hos farfar i morgon är det tänkt. Han skulle ha sovit där tills idag egentligen men det blev ju inget eftersom han var sjuk.

Jag längtar till sommaren. Åh vi ska göra så mycket roligt. Hotell och Liseberg, en vecka på Öland med svärfar och Gunilla, en veckas husvagnssemester på västkusten med mamma och pappa. Fint väder, rottneros, mariebergsskogen, sol, bad och glass. Ge mig sommar nu.

Inga kommentarer:

Skicka en kommentar