söndag 1 mars 2015

Sjukstugan fortsätter

Simons envisa dumma förkyldning löper på. Blir inte så mycket bättre. Han har en enorm slemhosta, vill bara vara i famnen hos mig. Gråter mest hela tiden, hostar, nyser och snorar. Ingen feber som tur är. I morgon är det ny arbetsvecka och jag är inte alls taggad. På tok för lite sömn nu under förra veckan och denna helg gör att jag går med ständig huvudvärk.

Min älskade Johan har lagt sig hos Simon som gråter var 10:e minut och har gjort i snart två timmar. Vi behöver sova ordentligt allihop för att orka men Simon bara hostar. Måtte denna förkyldningen bli bättre nu. Han äter inte, ytterst lite ersättning, kanske någon smörgåsbit men dricker som tur är bra med vätska.

Har sådan ågren över att allt blir lagt på Johan nu när han går hemma. Han ska få lång sovmorgon till helgen. Det behöver han! Ska även försöka ta Simon några nätter under veckan så Johan får sova. Han är verkligen en stjärna den därJohan. Helt klart världens bästa make och pappa.

Sebben sover lugnt. Pratar lite i sömnen och nämnde något om farfar för en stund sedan. Nöjd kille efter att ha fått sova hos farfar och Gunilla för första gången natten tills idag.

Nu ska jag själv ta natten och hoppas vi får sova, alla

Inga kommentarer:

Skicka en kommentar