onsdag 8 april 2015

Mitt i vecka

Sebbens hosta fortsätter. Tycker dock att inhalatorn gör sitt, vilket är tur! Hoppas nu att hans hosta går över fort! Båda ungarna sover, eller ja ligger i sängen iaf. En heldag mer eller mindre ute för min och Simons del. Sebben har ju vart större delen på dagis. 

I morgon är det torsdag och sista dagisdagen. På fredag är Sebben ledig och då har han och jag gjort upp att vi ska åka till Mariebergsskogen och leka och sen grilla korv med bröd där. En heldag! 

Johan arbetar och på kvällen ska han ut på Stiftelsen med några vänner. Jag är hemma med ungarna för nästa helg är det min tur att festa. Det är vår årliga personalfest då och i år är den på Barbros brygga.

Förresten råkade jag ju förstöra bordet vi har i vardagsrummet för några dagar sedan. Spillde aceton som gjorde det helfläckigt. Så idag köpte jag en ny vaxduk och häftade dit. Måtte Johan tycka om rosa nu när allt i lägenheten mer eller mindre är vitt, rosa eller grått. Haha! Ja inte barnens rum för dom är vita  och blåa. En beställning för grovstäd av våra golv här hemma är äntligen gjord av Lundbergs. Så någongång i maj kommer en städfirma hit och skurar, tvättar och polerar hallgolven samt vårt asäckliga köksgolv.

Nu ety glas pepsi. Trevlig kväll.


Vårt sovrum 

Liten del i Sebastians rum



Inga kommentarer:

Skicka en kommentar