fredag 22 maj 2015

Husvisning 1.

Igår var vi på vår första riktiga husvisning. Vi har ju kollat endel bostadsrättshus under våra 6 år tillsammans och budat på något enstaka. Men igår var vi alltså och kikade på ett hus, en villa i Kil. Mysig, dock gammal i inredning och still men mysigt. Bra planlösning, suverän tom och stort garage. Just nu håller jag på att prata med bankerna, alla utom Swedbank dom ratar vi totalt. Vi har idag Swedbank men vi tänker byta då dom är den sämsta och mest nonchalanta banken jag någonsin stött på! Vi har fått lånelöfte på Nordea och Handelsbanken men det lutar mest åt att vi väljer Handelsbanken. Huset tror vi/jag dock inte vi kommer kunna köpa. Huset i samma prisklass på samma område och gata har blivit sjukt dyra vid budgivning. Men iaf tack vare denna husvisning har jag nu ändrat min inställning till Kil som boendeort och kan tänka mig att åka och kika på fler hus i områdena. Mäklarn ringer på måndag så får vi se. Visning idag aå vi hoppas på det bästa!

 

Inga kommentarer:

Skicka en kommentar