torsdag 14 juni 2012

Torsdagsbravader

Slingade håret igår och detta blev resultatet:
Skönt att vara lite ljusare i håret nu under sommaren.


På förmiddagen idag har jag och junior lekt i hans rum. Giraffen är helt klart en favorit. Han är så duktig och nu lyckas han näst intill varenda gång pricka bollen i Giraffens munn. När bollen sedan gått igenom giraffens munn spelar den musik och Sebastian sätter igång att dansa och skratta. Vi har även testat åka Polisbobbycaren. Sen vi gjorde klart Sebbens rum tycker han helt klar att det är mycket roligare att vara där. Han älskar verkligen till rum och försöker alltid ta sig dit. Antingen rullar han dit eller springer i gåstolen. Om Giraffen står på hyllan brukar han sträcka upp handen mot den och säga "" (där/den). Sen tycker han väldigt mycket om sin andra bobbycar som är ett Nallepuh flygplan. Lära-gå-stol och bil i ett. Finns massor med knappar man kan trycka på som spelar musik och får propellern på flygplanet att snurra och blinka. För varje dag gör Sebastian nya fantastiska framsteg och han lär sig fort, härmas och är full av liv. Endast 2 1/2 månad kvar till hans första födelsedag och dagarna går skrämmande fort. När hans 1 årsdag är förbi är min lilla skrutt inte längre en bebis.. Var tog mitt lilla skrynkliga russin vägen??




Min kära Johan slutar jobbet om 15 minuter. Han jobbar bara halvdag på torsdagar numera. Så när han kommer hem och Sebbis vaknar ska vi gå ner och väga Sebb. 3 veckor sedan nu vi vägde honom. Jag hoppas att min lilla kille väger uppemot 8.6kg. Vore väldigt trevligt om han gjorde det.

Inga kommentarer:

Skicka en kommentar