måndag 20 januari 2014

Förkyld, igen.

Peppar peppar vi har hållt oss friska nästan en månad. Igår kväll blev Sebastian jätteförkyld och han har hostat enormt hela dagen.. Ingen feber som tur är och har vart pigg. På förmiddagen var vi till sjukhuset och hyrde ett babyskydd och sen coop forum och köpte en dubbelpulka till Sebastian och Johan. Så Johan får upp fötterna och slipper spruta snö i ansiktet på dem. Sen tog vi oss en middagsvila, vilket var tur för när vi kom från coop fick jag migrän. Inga tabletter får jag ta för migränen nu heller när jag är gravid. Men tog vanliga huvudvärkstabletter med paracetanol och det gick ganska bra endå. Låg i sängen i 1 1/2 h medans Sebastian sov middag i sin säng. Så efter vilan var vi till Nolgård och åkte pulka med kusinerna en timme. Sen har vi badat, duschat och lekt. Tvn har vart avstängd ist hela dagen för att minska Sebbens utbrott. Min huvudvärk finns fortfarande kvar men den är mer som vanlig huvudvärk. Detta är pga många veckors dålig sömn. Tur Johan går hemma nu ett tag. Johan försöker nu lägga Sebastian och har läst några böcker utan hysteriska anfall från junior. Jag hör hur han tjatar på se på bomba och diverse saker där inne men ännu iaf inte arg. Får hoppas han somnar snart och att vi får sova bra inatt. Jag är slut och Johan är nog också ganska sliten.

Har sytt klart filtarna till babyskyddet också eftersom vi nu fick hem det idag. Blev himla bra. Nu outsiders i väntan på att junior ska somna och Johan ska komma ut till mig i soffan. 






Inga kommentarer:

Skicka en kommentar