onsdag 26 februari 2014

Att amma eller inte

Jag är väldigt kluven i frågan angående att amma eller inte.. Får jag det att fungera kan jag tänka mig det ett par veckor, kanske någon månad. Jag försöker och försöker men vet inte vad jag tycker. Samma sak var det med Sebastian. Sedan igår har lillen fått ersättning som tillägg och det verkar fungera bra. Vi kör på samma flaska och samma ersättning som med Sebastian, dr Brown och NAN1. Inatt mellan 01-06 hade Simon svårt att slappna av och verkade orolig. Jag testade att amma flera gånger men efter en stund började han små gnälla igen. Så vid 06:30 gav Johan ersättning och vi höjde rejält från ca 15-20 ml till 35. Ungen blev som ett ljus och sov två timmar i saccosäcken, hela vägen till sjukhuset, och hela storhandlingen. Jag sitter och försöker amma nu också. Mjölken börjar släppa till lite så jag fortsätter. Dock har Simon gett mig sprickor redan, AJ!! 

Vi tar en dag i taget och ser vad som händer!

Mitt lilla ljus har somnat här hos mig och mitt stora bustroll blaskar med vatten i badrummet. 


Inga kommentarer:

Skicka en kommentar