söndag 23 mars 2014

Semesterbokning med middag

Efter en ist vaken natt med lillfisen Simon som inte tyckte natten skulle handla om sömn och vila åkte jag, Johan och Simon ut till Bergvik för att komplettera vad som saknades i kylskåpet. Där passade jag även på att handla lite på presentkortet jag fick av svärfar och Gunilla när jag fyllde år. Det blev 2 tröjor, ett par leggins och ett linne för 349:-, då har jag 150:- kvar att handla för. Skönt att fylla upp garderoben lite med annat än försmå kläder och för stora mammakläder. Efter det begav vi oss till Torpstö och svärmor för att hämta Sebben. Lite middag bjöd dom på, älgfärssås med spagetti. Själv var jag fräck och tog med egen matlåda med lax och wokgrönsaker eftersom jag nu ett par dagar väger min mat och antecknar i en speciell app. Efter middagen blev det lite lek ute och Johan fick äntligen testa köra Martins lilla leksak, en gigantisk fyrhjuling. Lite glass som efterrätt (inte för mig) och sen hemgång. Sebastian tvärslocknade i bilen och orkade inte ens vakna för kvällsmat när vi kom hem. 

Han har idag vart lite varm och verkat snuvig dock pigg som attans. Han hade sovit lite oroligt inatt sa svärmor. Ja han har ju vart två dagar på dagis i veckan så han blir väl sjuk nu igen..

Hur som helst. Väl hemma igen och båda ungarna sover har vi fått en Göteborgsweekend bokad också. 13-15 juni åker vi med mamma och pappa till Göteborg för att på fredagen förhoppningsvis hinna med skandinavium och på lördagen tillbringa hela dagen på Liseberg.

Så nu har vi Göteborg/Liseberg och Skara inbokat i sommar. Och sen blir det Borås djurpark troligtvis och ev Leksand sommarland också. Sen får resten av semestern bestå av lite dagsutflyckter och förhoppningsvis massa bad!

Nu snart tar vi kvällen. Johan har Simon inatt och jag har går upp med Sebastian i morgon. Ska strax lägga mig jag. Eftersom Sebastian verkar lite hängig vet man aldrig hur natten blir och hur mkt jag får ränna in till honom så får passa på att ta den sömn jag får. Som sagt tyckte Simon vi skulle vara vakna största delen av natten mot idag så så många timmars sömn lyckades vi inte slå ihjäl.

Hoppas nu inte Sebastian blir sjuk igen. Räcker inte all sjukdom som var i höstas och fram till för någon månad sen för flera år framöver?!


Åh jag har verkligen världens snyggaste man!


Inga kommentarer:

Skicka en kommentar