måndag 24 mars 2014

Sjukdomar, suck!

Sebastians förkyldning har tagit mer fart under dagen och hostan har blivit hårdare. Efter 1 1/2 h promenad i kärran somnade Sebastian nästan precis utanför dörren här. Johan fick bära in honom och sen sov han med jacka och hela kittet i soffan. Vi har inte gjort något mer vettigt idag är promenaden fram och tillbaka till pekås Våxnäs för att små handla lite till det lchf bröd jag skulle testa baka. Sebastian har myst till film största delen av dagen då han inte velat leka med leksakerna pga förkyldningen. Nu på kvällen hade han lite lite feber, 38.2 så han fick lite alvedon i hopp om att han ska få sova inatt. Sen fick han 2 ml Lepherton i vällingen för att underlätta hostan, hittills har han sovit bra. 

Kl 18:30 sa han till mig och Johan att han var trött. Så lite välling som sagt sen läste Johan godnatt saga för honom och innan  19:30 sov ungen. 

Så inget dagis för honom i morgon..

Under kvällen här har jag bakat oopsies, ett slags lchf bröd med minimalt av kolhydrater. Endast 1 g kolhydrat med skiva. Det ska testas i morgon till frukosten. På förmiddagen idag provade jag att baka lchf ostfrallor vilka verkligen var en succé enligt mig. Enkla med endast 3 ingredienser och 10 minuter i ugnen. Samma där knappt några kolhydrater alls! 

Hade tänkt att väga mig i morgon menar tror jag väntar en vecka till faktiskt.

Lchf "ostfrallor"

Inga kommentarer:

Skicka en kommentar