fredag 11 juli 2014

Tidig morgon

Tidig morgon och här ligger jag, trött! Kl är 07:15 och vi vaknade första gången 03:15. Fick tillslut Simon att somna om efter sitt bökande och han sov nästan en timme, fick sen mat och har bökat tills nu. Så själv har jag vart vaken sen 03. Kanske har hunnit sova 15-20 minuter sedan dess.. Åh nätterna är så dryga. Samma visa varje natt och igår eftermiddag var jag helt slut.

Farfar Alf ska ta med Sebben till mariebergsskogen nu på förmiddagen och då hade jag tänkt passa på att packa lite här hemma. Men jag är så trött så jag hoppas Simon kan sova en stund så jag också hinner det! Svetten dryper av en här på nätterna. Usch för att bo i lägenhet. 

Igår startade vi dagen 04:20. Ska Simon fortsätta såhär får jag och Johan börja ta honom varannan natt. Även om Johan jobbar. För jag får aldrig sova! Det är minst lika jobbigt att vara 8 timmar på arbetet som hemma med en bebis som aldrig sover och en total vildbas!

Gör inget annat på vardagarna än att längta till helgen så Johan kan ta Simon en natt. Såhär var aldrig Sebben. Det här är nytt. Han sov alltid från 22-06, åt lite och sov till 09 igen. Behöver jag nämna att jag är trött? Svårt att hålla humöret uppe på dagarna med när man har sovit max 5h/natten senaste veckorna.

Typiskt att Simon vaknar så tidigt nu när Sebben varje dag sover till 8-9..

Inga kommentarer:

Skicka en kommentar