lördag 14 mars 2015

När livet vänder

När hoppet om en bättre framtid håller på att rasa totalt och man mår sämre och sämre över sin livssituation händer det. Fredagen den 13 sägs vara en dag fylld med otur men för oss är det nog mer än dag fylld med tur. Iaf i år!

Min mam är en duktig arbetare. Tar stora ansvar, är mycket sällan borta. Är alltid i tid, stannar alltid över. Är duktig, stark och framåt. Gör vad han ska och gnäller aldrig. Han jag mycket bra referenser från dom arbeten han utfört under åren i sitt liv och många har tom velat anställa honom! (Men där kliver lasen och anställningsstoppet in tyvärr)

Min älskade man som under flera år sökt hundratals med arbeten, knappt fått komma på en enda intervju. Min man som har fått springa hos den där jäkla arbetsförmedlingen månad ut och månad in. Min älskade man som fått säga nej till arbete någon gång i veckan pga dessa helt vansinniga stämplingsregler. Min älskade man fick igår fredagen den 13 äntligen ett arbete igen. Han grät glädjetårar när han ringde och berättade att han från och med måndag kliver på en 6 månaders lång provanställning hos Kils slakteri, och efter den blir det fast anställning. Jag är så himla glad för vår skull, framför allt för Johans skull! Han är så jädrans värd denna anställning och kils slakteri kommer inte att ångra sej. Min man är den bäste arbetstagaren man han ha! Och det säger jag inte bara för att han är min man.

En sten som vi under många år burit på släppte igår och det kändes som jag rasade 10 kg i vikt på några få sekunder.

Jag fick gå in till min chef direkt och supersnäll som hon är ordnade hon så jag fick gå hem på föräldraledighet omgående, trots att jag sökt först om 1 1/2 månad! Så nu är jag ledig igen tom 28 augusti då Simon ska vara inskolad och klar på dagis.

Jag sa det tusen gånger igår men jag säger det igen, GRATTIS älskling du är så jädra värd detta!!


Inga kommentarer:

Skicka en kommentar